راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی

مجوزهای لازم برای راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی کدامند؟
پروانه تأسیس، پروانه مسئول فنی، پروانه بهره‌برداری و پروانه ساخت از مجوزهای اصلی و اساسی برای راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی هستند.
مسئول فنی در کارخانه تولید لوازم آرایشی کیست؟
مسئول فنی به شخصی می‌گویند که حداقل مدرک تحصیلات کارشناسی مرتبط با رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، شیمی یا داروسازی را داشته باشد و مسئولیت کنترل کیفیت را بر روی محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی را دارد.
پروانه تأسیس را از کجا باید دریافت کرد؟
برای دریافت این مجوز باید به اداره صنعت و معدن در شهری که قصد راه‌اندازی واحد تولیدی را دارید مراجعه کنید. البته بعد از مراجعه به شما آموزهای لازم نیز برای ثبت درخواست اینترنتی نیز داده می‌شود.
ویدا ایلیا اوج فرایند تولید لوازم آرایشی را کامل انجام می دهد؟
بله. صفر تا صد فرایند تولید لوازم آرایشی را از اخذ مجوزها و طراحی گرفته تا بسته‌بندی محصولات آرایشی در پوکه‌ آرایشی را انجام می‌دهد و نام شرکت یا برند شما را بر روی محصول درج میکند.
کارخانه ویو چه خدماتی را به مشتری ارائه می دهد؟
ویدا ایلیا اوج به تمام شرکت‌ها یا افرادی که برند خود را ندارند و قصد ثبت برند داشته می‌تواند مشاوره‌های لازم را بدهد. از دیگر خدمات این مجموعه نیز فروش بالک مواد آرایشی است.

در قرون گذشته، خانم‌های یونانی و مصر باستان از مواد طبیعی مانند زاج سفید، بادام، خاکستر قلیایی، پوست تخم مرغ و غیره برای آراستن خود استفاده می‌کردند. رفته رفته با گذشت زمان و تغییر در سبک‌زندگی انسان‌ها، روند استفاده از لوازم آرایشی نیز پیچیده‌تر شد تا اینکه در قرن حاضر کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی متعددی در داخل و خارج از کشور برای تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی راه‌اندازی شده‌اند. تقاضای محصولات آرایشی بهداشتی آنچنان بالاست که افراد سرمایه‌گذار بسیاری به فکر راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی افتاده‌اند. به همین دلیل در این مطلب به مراحلی که برای راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی نیاز هست می‌پردازیم تا افرادی که قصد احداث کردن این کارگاه یا کارخانه را دارند با این مراحل آشنا شوند.

 

مراحل راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی

راه اندازی و تأسیس کردن خط تولید لوازم آرایشی نیاز به طی کردن مراحلی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دریافت مجوزهای لازم و مربوطه اشاره کرد. به طور کلی مراحلی که باید آن‌ها را برای راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی طی کرد در ادامه آورده شده‌اند:

دریافت مجوزهای لازم برای تولید لوازم آرایشی

اغلب کسب و کارها به ویژه کارخانه تولید لوازم آرایشی برای اینکه به طور قانونی کار خود را استارت بزنند باید مجوزهایی را دریافت کنند. زیرا در این نوع کسب و کار محصولاتی تولید می‌شود که با سلامت انسان ارتباط دارند به همین دلیل اخذ مجوز اهمیت بسیاری برای راه اندازی این کارخانه یا کارگاه پیدا می‌کند. مجوزهایی که برای خط تولید لوازم آرایشی باید آن‌ها را دریافت کنید شامل مجوزهای زیر است:

پروانه تأسیس: برای راه اندازی کارخانه تولید لوازم آرایشی اولین مرحله، دریافت مجوز تأسیس است. این مجوز به شرکت یا اشخاص حقیقی و حقوقی داده می‌شود البته اگر شرایط دریافت آن را داشته باشند. برای دریافت این مجوز باید به اداره صنعت و معدن در شهری که قصد راه‌اندازی واحد تولیدی را دارید مراجعه کنید. البته بعد از مراجعه به شما آموزهای لازم نیز برای ثبت درخواست اینترنتی نیز داده می‌شود. توجه داشته باشید که برای دریافت پروانه تأسیس باید لیستی از محصولاتی را که قصد تولید آن‌ها را دارید نیز ارائه دهید.

پروانه مسئول فنی: این پروانه به مسئول فنی که در وجود آن در هر کارخانه تولید لوازم آرایشی ضرروی است داده می‌شود. اما مسئول فنی کیست؟ مسئول فنی به شخصی می‌گویند که حداقل مدرک تحصیلات کارشناسی مرتبط با رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، شیمی یا داروسازی را داشته باشد و مسئولیت کنترل کیفیت را بر روی محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی را دارد. لازم به ذکر است که مسئول فنی باید پروانه‌ای را از طرف سازمان غذا و دارو نیز دریافت کند.

پروانه بهره برداری: پروانه بهره برداری یکی دیگر از پروانه‌های لازم جهت راه اندازی کارخانه تولید لوازم آرایشی است. در صورتی‌که شخص متقاضی امکانات و تجهیزات لازم را برای راه اندازی کارخانه فراهم کرده باشد می‌تواند این پروانه را دریافت کند.

پروانه ساخت: پروانه ساخت، مجوز نهایی است که برای راه اندازی کارخانه تولید محصولات آرایشی بهداشتی به آن نیاز دارید. این پروانه بعد از تایید فرمول و نحوه ساخت لوازم آرایشی از سوی سازمان غذا و دارو صادر می‌شود.

برخی مجوزهای دیگر برای تولید لوازم آرایشی: اگر کارخانه تولید لوازم آرایشی بخواهد در حوزه‌های دیگری مانند پخش، واردات یا صادرات فعالیت کند باید متناسب با هرکدام از این فعالیت‌ها، مجوزهای مربوطه را نیز دریافت کند.

در نظر گرفتن سوله برای تولید محصولات آرایشی

همزمان با دریافت مجوزها باید مکانی را مانند سوله برای تولید لوازم آرایشی و آزمایشگاه جهت کنترل کیفی محصولات تولید شده در نظر گرفت. به طور کلی سایر مراحل راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی عبارتست از:

  • تجهیز کردن کارگاه یا کارخانه به دستگاه‌های لازم
  • تهیه مواد اولیه مرغوب
  • استخدام نیروهای متخصص و باتجربه

 

بنابراین تا این قسمت از مطلب متوجه شدیم که برای اینکه خط تولید لوازم آرایشی را راه‌اندازی کنیم چه مراحلی را باید طی کرد. اما بعد از راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی یکی از مسائل مهم در رابطه با تولید لوازم آرایشی، رعایت کامل نکات ایمنی و بهداشتی است زیرا همان‌طور که قبلا اشاره کردیم نوع فعالیت و محصولاتی که در این کسب و کار تولید می‌شود با سلامت انسان‌ها ارتباط مستقیم دارد پس اگر مسائل بهداشتی رعایت نشوند محصولات تولید شده می‌توانند سلامت افراد و جامعه را به خطر بیاندازد. به همین دلیل کوچکترین اشتباه می‌تواند به کار شما نیز لطمه وارد کند.

ویدا ایلیا اوج تولید کننده لوازم آرایشی

همان‌طور که از خواندن این مطلب متوجه شدید راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی امری پرهزینه، زمانبر و حساس است. به همین دلیل شرکت‌هایی که می‌خواهند با نام شرکت یا برند تجاری خود محصولات آرایشی تولید کنند می‌توانند سفارش تولید لوازم آرایشی را به تولید کننده‌های لوازم آرایشی با تجربه ازجمله کارخانه ویدا ایلیا اوج (VIO) بسپارند. این مجموعه تمامی لوازم آرایشی را در انواع مختلف با بهترین کیفیت و هزینه مناسب به صورت پرایوت لیبل تولید می‌کند. یعنی مجموعه vio، صفر تا صد فرایند تولید لوازم آرایشی را از اخذ مجوزها و طراحی گرفته تا بسته‌بندی محصولات آرایشی در پوکه‌ آرایشی را انجام می‌دهد و نام شرکت یا برند شما را بر روی محصول درج می‌کند.

ضمنا ویدا ایلیا اوج به تمام شرکت‌ها یا افرادی که برند خود را ندارند و قصد ثبت برند داشته می‌تواند مشاوره‌های لازم را بدهد. از دیگر خدمات این مجموعه نیز فروش بالک مواد آرایشی است بنابراین برای سفارش تولید لوازم آرایشی یا عطر و ادکلن، مشاوره یا فروش بالک مواد آرایشی می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۵۹۷۳۷۹۳ تماس بگیرید.

 

خلاصه کلام

برای راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی باید مجوزهایی مانند پروانه تأسیس، پروانه مسئول فنی، پروانه بهره برداری و پروانه ساخت را دریافت کرد. همچنین در کنار دریافت این پروانه‌ها کارهای دیگری مانند راه اندازی سوله، مجهز کردن سوله، تهیه مواد اولیه و استخدام نیروهای متخصص نیز باید صورت بگیرد. به همین خاطر توصیه می‌شود که به دلیل زمانبر بودن و هزینه بالای راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی افراد این کار را به تولید کننده‌های لوازم آرایشی بسپارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *