شرکت و کارخانه تولید لوازم آرایشی

شرکت و کارخانه تولید لوازم آرایشی

لوازم آرایشی از جمله محصولاتی هستند که بسیاری از افراد از جمله خانم‌ها به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که محصولات آرایشی مستقیماً روی پوست اعمال می‌شود، لازم است شرکت و کارخانه تولید لوازم آرایشی کنترل ایمنی و کیفیت را به صورت کامل انجام دهد و با دقت محصولات را تولید کند.

شرکت و کارخانه تولید لوازم آرایشی به چه مجوزی نیاز دارد؟

کسب و کارها معمولا برای اینکه از نظر قانونی پذیرفته شوند و اجازه کار کردن داشته باشند، باید مجوزهای لازم را دریافت کنند. تنها در این صورت می‌توانند فعالیت داشته باشند و از نظر قانونی کار آنها پذیرفته شده باشد. اخذ مجوز برای برای از کارها آسان‌تر انجام می‌شود. اما برخی از مشاغل برای گرفتن مجوز باید پیچیدگی‌های بیشتری را حل کنند و معمولا با دردسرهای بیشتری روبه رو می‌شوند. راه اندازی و تأسیس شرکت و کارخانه تولید لوازم آرایشی از آن دسته مشاغل سخت و پیچیده برای دریافت مجوز به شمار می‌رود. زیرا گرفتن مجوز‌های لازم برای این شرکت‌ها کاری سخت و دشوار است.

شرکت و کارخانه تولید لوازم آرایشی

مجوزهای لازم برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی

برای ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی داشتن مجوز بر اساس قانون وزارت بهداشت الزامی است. اگر شرکت مدنظر فقط لوازم آرایشی تولید می‌کند، یا فقط لوازم آرایشی پرایوت لیبل را بسته‌بندی می‌کند یا به فروش می‌رساند، باید مجوز «تجارت تولید لوازم آرایشی» را نیز دریافت نماید. همچنین شخصی که قصد راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی را دارد، باید پروانه تأسیس را بعد از دریافت پروانه بهره برداری از وزارت صنعت ، معدن و تجارت دریافت کند .برای اخذ مجوز، داشتن یک مهندس مسئول تمام وقت و راه اندازی منطقه تولید و ذخیره‌سازی مناسب نیز الزامی است.

منظور از تکنسین مسئول فنی، فرد واجد شرایط یا شخصی است که دوره‌های تجویز شده در داروسازی و شیمی را گذرانده باشد. مسئول فنی همچنین مسئولیت کنترل کیفیت تولید لوازم های آرایشی را بر عهره دارد . وجود شخصی به عنوان مسئول فنی در هر کارخانه‌ی تولید لوازم آرایشی الزامی است. مسئول فنی باید از طرف سازمان غذا و دارو ، پروانه دریافت کند .

علاوه بر این، معیارهای منطقه تولید و ذخیره سازی مناسب شامل ساختار و اندازه ساختمان، تجهیزات کافی، تمیزی، کنترل دما و رطوبت و محافظت در برابر نور مستقیم خورشید است. اگر شرکتی بخواهد لوازم آرایشی و بهداشتی را بفروشد و همچنین تولید، نمایش، بسته بندی و نگهداری آنها را انجام دهد، هم به مجوز کسب و کار تولید لوازم آرایشی نیاز دارد و هم به مجوز تجارت تولید و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی.

شرکت و کارخانه تولید لوازم آرایشی پرایوت لیبل

در میان شرکت‌هایی که مجوز تولید لوازم آرایشی و بهداشتی دارند، شرکت‌هایی هستند که محصولات تولید شده را به نام دیگر برندها به فروش می‌رسانند. به این شرکت‌ها، تولید کننده لوازم آرایشی پرایوت لیبل می‌گویند. معمولا شرکت‌هایی که محیط یا کارخانه‌ای برای تولید ندارند، فرآیند تولید را به کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی برون سپاری می‌کنند. مقدار و انواع محصولات تولید شده بسته به قرارداد متفاوت است.

اصول مهم در شرکت و کارخانه تولید لوازم آرایشی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید برای راه‌اندازی خط تولید کارخانه آرایشی بهداشتی در نظر داشته باشید، رعایت بهداشت است. لوازم آرایشی و بهداشتی برای مصارف مختلفی مانند زیبایی، محافظت از پوست در مقابل خورشید، پیری و … ساخته می‌شوند و بر سلامت انسان‌ها بسیار اثرگذار هستند. بنابراین رعایت بهداشت در فرآیند تولید و راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی هم بر سلامت انسان‌ها و هم بر سلامت جامعه تأثیرگذار است. معمولا سازمان‌های مختلف مانند وزارت بهداشت بر راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی، ماشین آلات، تجهیزات و به طور کلی بر تمامی مراحل تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نظارت دارند.

شرکت و کارخانه تولید لوازم آرایشی

تاریخچه‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی

در گذشته با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی انواع لوازم آرایشی را تهیه می‌کردند. همچنین با استفاده از انواع ترکیبات مفید مانند شیر، تخم مرغ و … ماسک‌های پوستی را تولید می‌کردند. اما به مرور کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی تأسیس شدند. در این کارخانه‌ها انواع لوازم آرایشی، کرم پودر، سایه‌های رنگارنگ، رژ لب، رژ گونه و… به شکل مدرن و امروزی تولید شد.

مواد اولیه جهت تولید کرم‌های آرایشی امولیسیون، گلیسیرین، ویتامین‌ها، اسیدها، اسکالن، روغن، اوره و آب است. همچنین تجهیزات اصلی جهت تولید کرم‌های آرایشی شامل مخزن آب، مخزن روغن، مخزن اصلی، مخلوط کن برقی و کیوم، دستگاه پرکن و آب بندی لوله نیمه اتوماتیک است.

فرآیند تولید کرم‌های آرایشی در کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی

در فرآیند تولید کرم‌ها و دیگر محصولات آرایشی در اولین مرحله مواد اولیه در ابتدای مخازن ذخیره سازی قرار می‌گیرند. معمولا این مخازن از جنس استیل ساخته شده‌اند. در مرحله بعدی مواد با یکدیگر ترکیب می‌شوند. این مرحله میکس حرارتی دو یا سه جداره است. در مرحله سوم کرم یا دیگر محصول آرایشی تولید شده توسط یک پمپ که برای مواد غلیظ ساخته شده است، انتقال می‌یابد. در مرحله بعدی نیز مواد تولیدی وارد مخزن دو جداره حرارتی می‌شوند و بعد از آن هموژنایزر صورت می‌گیرد. در پنجمین مرحله نیز پمپی قرار دارد که به دستگاه تیوپ پر کن وصل است و مواد را به آن منتقل می‌کند. تیوپ‌ها و پوکه‌ها از قبل ساخته شده‌اند و چاپ شده‌اند. در نهایت نیز پس از پر شدن مواد در پوکه یا ظرف مورد نظر، محصول تولید شده در کارتن بسته بندی می‌شود و برای عرضه به بازار آماده می‌شود.

شرکت و کارخانه تولید لوازم آرایشی

سخن آخر

کارخانه ویدا ایلیا اوج یکی از کارخانه‌های پیشرفته با تجیهزات مدرن است که در زمینه تولید لوازم آرایشی پرایوت لیبل فعالیت دارد. شرکت ویو تولید لوازم آرایشی را برای کسانی که برند شخصی خودشان را دارند اما به دلایل مختلف و هزینه‌های بالای تولید نتوانسته‌اند کارخانه تولید لوازم آرایشی داشته باشند، انجام می‌دهد. همچنین کارخانه ویو برای اشخاص یا شرکت‌هایی که قصد تولید لوازم آرایشی را دارند به صورت صفر تا صد تولید لوازم آرایشی پرایوت لیبل را انجام می‌دهد. اگر نیز برند ندارید، نگران نباشید شرکت vio کلیه مراحل ثبت برند از مشاوره تا اخذ مجوزها را برای شما انجام خواهد دارد. همچنین می‌توانید از برند‌های موجود در کارخانه vio استفاده کنید و در واقع روی برند های ثبت شده کارخانه محصول تولید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین الان با شرکت ویدا ایلیا اوج تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *