تاریخچه لوازم آرایشی

Production of cosmetics

بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که لوازم آرایشی یک اختراع مدرن است، اما در حقیقت، لوازم آرایشی از زمان های قدیم مورد استفاده بود. اغلب افراد در مراسم مذهبی (همانطور که در مصر باستان دیده شده) یا به عنوان هویت فرهنگی از لوازم آرایشی استفاده می‌کردند. نفوذ مصر بر روی اعمال و استفاده از لوازم آرایشی در سایر نقاط جهان باستان، به ویژه روم باستان تأثیرگذار بود. همانطور که نفوذ مصر کمرنگ شد، مقبولیت لوازم آرایش نیز کاهش یافت. در همان زمان، نفوذ فرهنگ های دیگر شروع به افزایش کرد  که فهم از زیبایی شناسی دچار تغییر کرد و در نهایت استفاده از لوازم آرایشی کاهش یافت. گسترش مسیحیت با نکوهش غرور همراه با آرمان فروتنی، بر معیارهای زیبایی نیز تأثیر گذاشت. با این حال لوازم آرایشی کاملاً کنار گذاشته نشد، اما استفاده از آن بسیار کاهش یافت و استفاده از آن تا حد زیادی محدود به زنان، هنرپیشه، ثروتمندان شد.

با گذشت زمان، لوازم آرایشی کمی به استفاده رایج‌تر نزدیک شد. اما، تا اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، با وجود سختگیری‌های اخلاقی ویکتوریایی، لوازم آرایشی و سایر لوازم آرایشی به طور کلی پذیرفته شدند. دهه 20 خروشان و ستارگان سینمای پر زرق و برق دهه 1930 بالاخره لوازم آرایشی را وارد بازار انبوه کالا کردند، و در فروشگاه‌های بزرگ و مکان‌های دیگر فروخته می‌شد. تقریباً در این زمان بود که برخی از بهترین نام‌های تجاری شناخته شده، که بسیاری از آنها امروزه نیز فروخته می‌شوند، وارد صحنه شدند و صنعت لوازم آرایشی مدرن متولد شد. در قرن بیستم استفاده از آرایش نقش بسزایی در زندگی زنان داشت. یکی از دلایل این امر تأثیر ستارگان باله و تئاتر بود. همچنین علاقه به محصولات مراقبت از پوست در این زمان افزایش یافت. نه تنها استفاده از لوازم آرایشی رشد زیادی پیدا کرد، بلکه علاقه به محصولات ارگانیک نیز افزایش یافت. مردم بیشتر متوجه شدند که چه نوع موادی در محصولات آرایشی قرار می‌گیرد. در سال 1938، قانونی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی را با هر «مواد سمی یا مضر» یا هر «مواد کثیف، فاسد یا تجزیه شده» ممنوع کرد و در دهه 1970 شاهد استفاده از «مواد طبیعی» در لوازم آرایشی برای رفع نیاز روزافزون به محصولات ارگانیک بود.

در طول تاریخ، بشر همواره،  نیاز به استفاده از محصولات بهداشتی، حفاظتی و تزئینی داشته است. لوازم آرایشی و بهداشتی امروزی ممکن است به طور قابل توجهی پیچیده‌تر از آن نسخه‌های قبلی باشند، اما همچنان عملکردهای یکسانی دارند. آنچه در حال تغییر است جامعه‌ای است که ما اکنون در آن زندگی می کنیم. تا سال 2050، جمعیت جهان به 9 میلیارد نفر خواهد رسید که بیش از نیمی از آنها در شهرها زندگی می‌کنند. برندهای لوازم آرایشی باید با تولید محصولات زیبایی که آنها را سالم نگه می‌دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *