تاریخچه، روش انتخاب و استفاده صحیح از پنکیک

تاریخچه، روش انتخاب و استفاده صحیح از پنکیک

آرایش بخش مهمی از زیبایی ظاهری است و با افزایش شبکه‌های اجتماعی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. یکی از لوازم آرایشی که بسیار استفاده می‌شود، پنکیک یا همان پودر است که گاهی روی همه لایه‌های آرایش قرار می‌گیرد تا به پوست ظاهری مخملی داده و زیبایی را تکمیل کند. اما پنکیک آرایشی از چه زمانی وجود داشته و روش انتخاب و استفاده صحیح از آن چیست؟

با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال‌ها را بگیرید.

پنکیک آرایشی چیست؟

پنکیک آرایشی نوعی فونداسیون است که به‌شکل جامد و فشرده عرضه می‌شود. معمولاً با یک اسفنج یا برس مرطوب استفاده شده و می‌تواند پوشش کاملی را ایجاد کند. اصطلاح «پنکیک» از این واقعیت ناشی می‌شود که این لوازم آرایشی شبیه یک پنکیک کوچک دیسکی شکل است.

پنکیک اغلب در تئاتر و فیلم به دلیل توانایی آن در ایجاد یک روکش مات بی‌عیب‌و‌نقص که در نور خوب به‌نظر می‌رسد، استفاده می‌شود. با این حال، این ماده آرایشی برای استفاده روزانه نیز کاربرد دارد.

 

تاریخچه پنکیک

برخلاف بسیاری از لوازم آرایشی دیگر، پنکیک‌ها، به‌شکلی که اکنون موجود هستند، تاریخچه درازی نداشته و به مصر و یونان باستان برنمی‌گردند.

اگر بخواهیم به‌شکل مختصر درباره تاریخچه پنکیک بگوییم، ساخت فیلم Technicolor زمینه‌ای برای ساخت پنکیک آرایشی بود. آرایش بازیگران در این فیلمِ رنگی، به دلیل استفاده از فونداسون‌های براق، رنگ‌های اطراف را منعکس می‌کرد و ظاهر مناسبی نداشت. به.همین دلیل پس از از این فیلم، بسیاری از بازیگران از حضور در فیلم‌های رنگی خودداری کردند.

در آن زمان فرانک فاکتور محصولی را که ابتدا «T-D» نامیده می‌شد و سپس به «پان کیک» تغییر نام داد، تولید کرد که می‌توانست صورت را مات کرده و از انعکاس رنگ‌ها در فیلم جلوگیری کند. پنکیک با یک اسفنج مرطوب استفاده می‌شد و اولین مصرف آن در فیلم Vogues سال 1938 بود.

پس از آن، زنان به‌طور رایجی از این وسیله آرایشی استفاده کردند. تنها عیب استفاده از پنکیک در سینما این بود که امکان استفاده از آن در شب وجود نداشت؛ زیرا باعث می‌شد پوست زیر نور شدیدی که در استودیوهای فیلم استفاده می‌شد، خیلی تیره به‌نظر برسد.

فرانک فاکتور شروع به ساخت رنگ‌های روشن‌تر پنکیک کرد. در آن زمان، شرکت مکس فاکتور تنها قادر به تولید مقدار کافی پنکیک برای پاسخ‌گویی به تقاضای استودیو بود.

پنج ماه بعد از انتشار Vogues، فیلم The Goldwyn Fllies، دومین فیلمی که از پنکیک استفاده کرد، اکران شد و بلافاصله پس از آن استفاده از پنکیک رواج پیدا کرد.

 

پنکیک

 

 

روش انتخاب پنکیک برای پوست‌های مختلف

اگرچه همه پنکیک‌ها پودری هستند، اما رنگ آن‌ها با هم فرق دارد. انتخاب پنکیک مناسب با توجه به رنگ پوست برای دستیابی به آرایشی طبیعی و جذاب ضروری است. برای یک انتخاب صحیح مراحل زیر را دنبال کنید:

 

ته پ‌رنگ (undertone) پوست خود را مشخص کنید

ته‌رنگ پوست شما نقش مهمی در یافتن رنگ مناسب پنکیک دارد. ته‌رنگ‌ها می‌توانند گرم، سرد یا خنثی باشند.

  • ته‌رنگ‌های گرم: به‌دنبال پنکیک‌هایی با ته‌رنگ‌ زرد یا طلایی باشید.
  • ته‌رنگ‌های سرد: به‌دنبال ته‌رنگ‌های صورتی یا بژ سرد در پنکیک باشید.
  • ته‌رنگ‌های خنثی: به دنبال پایه‌هایی باشید که بین رنگ‌های گرم و سرد باشند.

 

انتخاب در نور طبیعی

فونداسیون را در نور طبیعی تست کنید تا از تطابق دقیق آن با رنگ پوست خود اطمینان حاصل کنید. نورپردازی داخلی گاهی اوقات ‌می‌تواند ظاهر فونداسیون را تغییر دهد.

 

تست رنگ‌های مختلف

بسیاری از فروشگاه‌ها، تست‌هایی را برای پنکیک و فونداسیون دارند. از این مزیت استفاده کنید و قبل از خرید، پودر را در شرایط نوری مختلف روی پوست خود امتحان کنید. با انتخاب چند رنگ مختلف (با در نظر گرفتن ته‌رنگ مناسب) می‌توانید شدت رنگ مورد نظر خود را انتخاب کند. با این حال معمولا پنکیک یک درجه روش‌تر از پوست صورت انتخاب می‌شود.

 

نوع پوست خود را در نظر بگیرید

لازم است در خرید پنکیک پودر خود را در نظر بگیرید. اگر پوست خشکی دارید، بهتر است پنکیک را متناسب با رنگ فونداسیون انتخاب کرده و به‌صورت پودری روی لایه‌های آرایشی اعمال کنید.

از طرف دیگر اگر پوست شما چرب است و می‌خواهید تنها از پنکیک به‌جای فونداسیون استفاده کنید، لازم است رنگ آن را بر اساس ته‌رنگ پوست و رنگ آرایشی که می‌خواهید انجام دهید، انتخاب کنید.

 

یک برند معتبر پیدا کنید

سعی کنید همه لوازم آرایش شما، از جمله پنکیک آرایشی، ساخت یک برند معتبر باشد. برندهای خوش‌نام، از ترکیبات کاملی برای ساخت لوازم آرایشی استفاده کرده و از مواد مضر پرهیز می‌کنند. اگر برای سلامت پوست خود ارزش قائل هستید، از خرید پنکیک‌های بی‌کیفیت خودداری کنید.

 

روش استفاده از پنکیک آرایشی

پنکیک را به دو روش می‌توان استفاده کرد؛ بدون کرم‌پودر و با کرم‌پودر.

برای استفاده از پنکیک با کرم‌پودر، لازم است پنکیک را روی کرم‌پودر استفاده کنید. از آنجا که کرم‌پودر حالت کرمی و مایع دارد، اگر بخواهید آن را روی پنکیک پودری استفاده کنید، آرایش تکه‌تکه و زشت می‌شود. بنابراین لازم است پس از استفاده از مرطوب‌کننده، پرایمر، کانسیلر، فونداسیون و رژ گونه، پنکیک آرایشی را روی تمامی لایه‌های آرایشی اعمال کنید تا بافت یک‌دست و مخملی به پوست شما بدهد. در این سناریو، لازم است بدون خیس‌کردن اسفنج، آن را به مقداری پودر آغشته کرده و به‌صورت ضربه‌ای روی پوست صورت و گردن خود بزنید.

 

برای استفاده از پنکیک بدون کرم پودر، لازم است ابتدا صورت خود را شسته، با یک مرطوب‌کننده مناسب مرطوب کنید و سپس از پرایمر و کانسیلر استفاده نمایید. در مرحله بعدی، به‌جای فونداسیون، پنکیک بزنید. برای این‌کار اسفنج را قدری مرطوب کرده، به سطح پنکیک بکشید و سپس روی پوست بمالید. این کار را ادامه دهید تا همه قسمت‌های پوست به پنکیک آغشته شوند. این نکته را در نظر بگیرید که این استفاده از پنکیک بدون فونداسیون، برای افرادی که پوست خشکی دارند توصیه نمی‌شود. اما اگر پوست چرب و براقی دارید، ممکن است بتوانید به این روش از پنکیک استفاده کنید.

لازم به ذکر است که در سال‌ها اخیر، پنکیک بیشتر روی فونداسیون استفاده می‌شود و معمولا مصرف پنکیک به‌جای فونداسیون، تنها برای تئاتر مرسوم است. با این حال، شما می‌توانید با توجه به موارد ذکر شد، از پنکیک به‌جای فونداسیون استفاده کنید.

 

ترکیب پنکیک برای کانتور

همان‌طور که افراد از ترکیب فونداسون‌های مختلف برای کانتور صورت استفاده می‌کنند، شما می‌توانید از ترکیب پنکیک‌ آرایشی با رنگ‌های مختلف برای کانتور بهره ببرید. کانتور فرآیندی است که در آن بخش‌هایی از صورت را برجسته و بخش‌هایی را محو می‌کنید. برای مثال می‌توانید با کانتور به خط فک شکل داده، گونه را برجسته کرده و بینی را باریک کنید. برای کانتور صورت، لازم است از رنگ‌های تیره‌تر در نواحی که تمایل دارید باریک‌تر، کوچک‌تر و یا فرورفته‌تر به‌نظر برسند، استفاده کنید. در مقابل برای برجسته‌کردن و درشت نشان دادن، رنگ‌های روشن مناسب‌تر هستند.

ترکیب چند رنگِ پنکیک آرایشی، برای ایجاد کانتور مناسب روی پوست مناسب است و در این سناریو، حداقل سه رنگ پنکیک آرایشی نیاز دارید؛ رنگ متناسب با رنگ پوست، رنگ تیره و رنگ روشن. رنگی که تقریبا هم‌رنگ پوست شماست، به‌عنوان پایه استفاده می‌شود؛ درحالی‌که رنگ ‌های تیره‌تر و روشن‌تر در اطراف آن و برای ایجاد تغییرات مورد نظر کاربرد دارند.

 

سخن آخر

پنکیک آرایشی، یکی از لوازم آرایشی است که اختراع آن به 200 سال قبل برمی‌گردد. این پودر آرایشی برای مات‌کردن پوست استفاده شده و گاهی می‌توان از آن به‌ جای فونداسیون استفاده کرد. برای خرید پنکیک، لازم است، انواعی را انتخاب کنید که ته‌رنگ آن‌ها با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *