تولید انواع رژلب در ایران

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی در ایران، شرکت ویدا ایلیا اوج می‌باشد. این شرکت با 40 سال سابقه کاری در زمینه‌ی تولید تخصصی لوازم آرایشی ، فعالیت خود را از سال 1358 در ایران آغاز کرده است. شرکت ویدا ایلیا اوج با بهره‌گیری از تکنولوژی و استانداردهای بین‌المللی و با در اختیار داشتن پرسنل‌های متخصص و باتجربه توانسته است محصولاتی را درنهایت کیفیت و تنوع ارائه دهد. ازجمله برندهای مطرح در این شرکت برند اوکاز و پاسائو می‌باشد. تفاوت‌های اصلی که شرکت ویدا ایلیا اوج را از سایر شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی در ایران متمایز نموده، شامل موارد زیر می‌باشد:

انجام تمام مراحل ایده پردازی، بسته‌بندی، تولید، ثبت برند و گرفتن مجوزهای لازم، همگی توسط این شرکت ایرانی انجام می‌شود. یکی از محصولات لوازم آرایشی تولیدشده در این شرکت رژ لب‌های جامد می‌باشد که مورد رضایت بیشتر مشتریان قرارگرفته است. ما در این مقاله قصد داریم تا شمارا با تولید رژ لب جامد آشنا کنیم. اگر علاقه‌مند به دانستن این موضوع هستید، در ادامه با همراه باشید.

مواد تشکیل‌دهنده‌ی تولید رژ لب جامد

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید با ترکیب پیگمنت (رنگ‌دانه) و مخلوط روغن و واکس، رژ لب تولید می‌شود. به‌صورت کلی مواد تشکیل‌دهنده‌ی رژ لب جامد شامل موارد زیر می‌باشد:

1-روغن‌های مخصوص در تولید رژ لب جامدمنظور از روغن، روغن‌های به خصوصی است که در تولید رژ لب از آن استفاده می‌کنند. این روغن‌ها شامل روغن کرچک و روغن‌های معدنی یا پترولاتوم است.

2-واکس‌هاواکس‌ها شامل موم زنبورعسل، صمغ کارنوبا، کاندلیلا و اوزوکریت می‌باشد که به 3 صورت مختلف نظیر پودر، پولک، گرانول و یا تکه‌های جامد قابل‌استفاده است.

3-سیلیکوندر تولید برخی از رژ لب‌های جامد از ترکیبات سیلیکون نیز استفاده می‌شود.

4-سایر مواد اولیهبرخی از رژ لب‌های جامد، مواد اولیه‌ی دیگری نیز در ترکیب خود دارند. این مواد شامل نرم‌کننده‌ها، پخش‌کننده‌های پیگمنت، نگه‌دارنده‌ها و عطرها می‌باشد.

5-مواد محافظ در برابر UV: برخی رژ لب‌ها دارای ویژگی‌های اضافی دیگری هستند. این ویژگی شامل حفاظت در برابر اشعه‌ی ماورای بنفش می‌باشد. در این صورت رژ لب خریداری‌شده‌ی شما دارای برچسب حفاظت در برابر UV خواهد بود.

6-اکلیلممکن است رژ لب جامد خریداری‌شده‌ی شما علاوه بر مواد بالا دارای ویژگی درخشش اکلیلی نیز باشد.

 

نسبت مواد اولیه‌ی تشکیل‌دهنده‌ی تولید رژ لب جامد در ایران

فرمولاسیون کلی مواد اولیه‌ی این محصول آرایشی در ایران به‌صورت زیر می‌باشد:

-روغن 50 الی 70 درصد رژ لب جامد را تشکیل می‌دهد.

-واکس 20 الی 30 درصد رژ لب جامد را تشکیل می‌دهد.

-پیگمنت 5 الی 15 درصد رژ لب جامد را تشکیل می‌دهد.

همچنین در برخی از محصولات مانند بالم، به‌جای استفاده از پیگمنت از مواد اولیه‌ی دیگری مانند نرم‌کننده، ضد آفتاب و یا کافور استفاده می‌شود.

مراحل رایج تولید رژ لب در ایران| Lipstck makeup

فرایند کلی رژ لب در بچ‌های کوچک به‌صورت زیر می‌باشد:

مرحله اول: روغن را در مخزن اصلی ریخته و آن را تا دمای 80 الی 85 درجه‌ی سانتی‌گراد گرم می‌کنند تا به‌صورت مایع درآید.

مرحله دوم: در این مرحله نوبت ذوب کردن واکس‌ها می‌رسد. برای این منظور کافی است تا واکس را در یک مخزن جداگانه که دارای همزن است، ریخته تا ذوب شود. برای اینکه فرایند ذوب واکس به‌راحتی انجام شود، مقداری روغن به آن اضافه می‌کنند. البته ممکن است که فرایند ذوب واکس در این مرحله کمی طولانی باشد.

مرحله سوم: واکس‌های ذوب‌شده‌ی مرحله‌ی قبل را به روغن اضافه می‌کنند. سپس از همزن‌های مختلف جهت ترکیب این دو ماده با هم استفاده می‌شود.

مرحله چهارم: در این مرحله پیگمنت مایع، به‌طور مستقیم به روغن یا واکس اضافه می‌شود. اگرچه پیگمنت مایع، قیمت بالایی نسبت به انواع دیگر پیگمنت‌ها دارد، اما به دلیل استفاده‌ی مستقیم بدون نیاز به خمیر شدن، به‌طور گسترده استفاده می‌شود.

مرحله پنجم: مواد اولیه مراحل قبل شامل پیگمنت، روغن و واکس برای ایجاد یک مخلوط همگن، با یکدیگر میکس می‌شوند. این مرحله آن‌قدر تکرار می‌شود تا نتیجه‌ی موردنیاز حاصل شود. البته ممکن است که به دلیل اختلاف زیاد ویسکوزیته، این مرحله مشکل و کمی زمان‌بر ‌باشد.

مرحله ششم: مواد ترکیب‌شده‌ی مرحله‌ی قبل، از کلوئیدمیل و یا تجهیزات مشابه مانند آسیباب عبور داده می‌شود.

مرحله هفتم: قبل از اضافه کردن موادی مانند عطر، مواد نگه‌دارنده و … بهتر است مواد ترکیب‌شده‌ی مراحل قبل کمی سرد شود.

مرحله هشتم: در این مرحله، محصول آرایشی را قبل از قالب‌گیری و جامد شدن، در دمای پایین نگهداری می‌کنند تا برای مرحله‌ی بعدی آماده شود.

مرحله نهم: در مرحله‌ی آخر برای براق کردن سطح رژلب‌های جامد، محصول را بر روی شعله‌ی مستقیم قرار می‌دهند.

 

سخن نهایی

شرکت ویدا ایلیا اوج با تکیه بر تجربه‌ی 40 ساله‌ی خود در زمینه‌ی ساخت محصولات آرایشی در ایران توانسته است سابقه‌ی درخشانی در این زمینه از خود به‌جای بگذارد. یکی از محصولات تولیدی این شرکت تولید رژ لب جامد با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت می‌باشد. برای خرید رژ لب جامد می‌توانید با همکاران ما در این شرکت تماس حاصل فرمایید. در صورت داشتن هرگونه سؤال در زمینه‌ی نحوه تولید رژ لب جامد، می‌توانید زیر همین پست نظر خود را مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *