مراحل کلیدی برای توسعه لوازم آرایشی جدید

توسعه محصول جدید از محصولی به محصول دیگر و از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، اما تقریباً همه قبول دارند که این فرآیند آسانی نیست، مراحل اصلی توسعه محصول جدید چیست؟

بازاریابی

شما باید یک خلاصه بازاریابی ایجاد کنید، که نقطه شروع پروژه است. باید شامل الزامات خاص محصول مانند دسته محصول، ویژگی‌ها، بافت، عطر، رنگ، اندازه، نحوه بسته‌بندی و… باشد.

فرمولاسیون

فرمولاسیون بسیار مهم است، نقطه فروش و همچنین اهمیت این محصول را تعیین می‌کند و باید به اندازه کافی به آن توجه شود. ما باید عملکرد، غلظت و هزینه را ارزیابی کنیم تا نیازها را برآورده کنیم و ایمنی محصول را تضمین کنیم.

طراحی بسته و آثار هنری

از جمله طراحی ساختار که پایداری کل محصول را بدون آسیب رساندن به آن در طول حمل و نقل تعیین می‌کند. طرح پیش‌نویس، تصویر شرکت شما، ایده‌ای که می‌خواهید در کل محصول بیان کنید. طراحی برچسب، تمام توضیحات اطلاعات محصول، مواد تشکیل‌دهنده، استفاده، اقدامات احتیاطی و غیره. همچنین توجه داشته باشید که فرمت و توضیحات برچسب باید مطابق با قوانین و مقررات باشد. بسته بندی اولین چیزی است که مصرف کنندگان می‌بینند، بنابراین مشخص می‌کند که محصول شما چقدر سریع مشتریان را جذب می‌کند و بنابراین به سرعت بازار را اشغال می‌کند.

نمونه برداری

پس از تعیین جزئیات بالا، می‌توانید به سراغ نمونه‌ها بروید تا ارزیابی جامعی از محصول نهایی انجام دهید تا مشکلات کیفی پنهان را رد کنید، مانند اینکه آیا مایع تغییر رنگ می‌دهد، خراب می‌شود و اینکه آیا بسته‌بندی به اندازه کافی قوی و پایدار است یا خیر.

تست و انطباق

برای اطمینان از ایمنی محصول، نمونه نهایی باید از نظر میکروبیولوژی، سم شناسی، پایداری و بسیاری از جنبه های دیگر آزمایش شود. علاوه بر این، تمام اجزای محصول، برچسب‌نویسی، باید با قوانین و مقررات محلی مطابقت داشته باشد و اسناد و اطلاعات مربوط به محصول، اسناد اطلاعات محصول، فرم‌های اظهارنامه و غیره جمع‌آوری شود.

تهیه و تولید

انطباق واجد شرایط محصول تکمیل شده، شما می توانید شروع به آماده سازی برای تولید کنید، به اصطلاح، این یک نقطه شروع دیگر است، شما نمی‌توانید فکر کنید که پس از طراحی محصول خود، می‌توانید محصولات مورد انتظار را تولید کنید، پس از همه، یک لوازم جانبی کوچک یا کدام لینک بیرون از سفارش، تاثیر کامل محصول خواهد بود، بنابراین فرآیند تولید باید به شدت کنترل شود، آزمایش مداوم و ردیابی مداوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *