چگونه یک شرکت لوازم ارایشی بزنیم

چگونه یک شرکت لوازم ارایشی بزنیم
بزرگترین بازار صنعت لوازم آرایشی متعلق به کجاست؟
آسیا و اقیانوسیه بزرگ‌ترین بازار صنعت لوازم آرایشی هستند و 60 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.
شکست کسب و کارهای جدید مربوط به تولید لوازم آرایشی به چه دلایلی می توانند شکست بخورند؟
تمرکز بر ساخت محصول، محدود بودن توسط سازنده برچسب خصوصی و نداشتن تجربه تجاری ازجمله دلایل شکست کسب و کارهای جدید و حساسی مانند تولید لوازم آرایشی که رقیبان بسیار زیادی در این بازار وجود دارد.
ثبت شرکت تولید لوزام آرایشی و بهداشتی را چگونه انجام دهیم؟
برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در صنعت آرایشی و بهداشتی و شروع فعالیت، وجود 2 نفر سهامدار الزامی است. برای شروع فعالیت در این حیطه افراد باید مجوز‌های لازم را دریافت کنند و ثبت شرکت خود را انجام دهند. همچنین باید برای محصولات خود طبق مقررات معین، برندی را تعیین کنند تا مشتریان بتوانند محصولات را شناسایی کنند و خرید خود را انجام دهند.
بر روی برچسب محصولات چه اطلاعاتی حتما باید درج شود؟
مواد تشکیل دهنده محصول، نام محصول، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، وزن خالص، شماره‌ی پروانه ساختی که از وزارت بهداشت دریافت نمودید و واژه‌ی ساخت ایران ازجمله اطلاعات مهمی هستند که باید بر روی برچسب محصول درج شوند.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص آرایشی و بهداشتی چه مدارکی نیاز است؟
کپی شناسنامه و کارت ملی، کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران، اخذ مجوز‌های مربوطه و تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور توسط وکیل انجام می‌شود برای ثبت شرکت سهامی خاص تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیاز است.

استفاده از لوازم آرایش بخش ضروری از زندگی افراد مختلف از هنرمندان حرفه‌ای تا اینفلوئنسرهای زیبایی اینستاگرام و یوتیوب است. به خصوص خانم‌ها از لوازم آرایش برای بهبود ویژگی‌های صورت خود، پوشاندن لک‌های ناخواسته و افزایش عزت نفس خود استفاده می‌کنند. در واقع، آرایش جزء اصلی روتین روزانه افراد است و به همین دلیل بسیاری از مشاغل در حال راه اندازی کسب و کار و شرکت تولید لوازم آرایشی خود هستند. در ادامه به سوال چگونه یک شرکت لوازم ارایشی بزنیم پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چگونه یک شرکت لوازم ارایشی بزنیم

اندازه بازار محصولات آرایشی به سرعت در حال رشد است. با ظهور صنعت لوازم آرایشی، کارآفرینان در سراسر جهان عجله دارند محصولات جدیدی تولید کنند تا بتوانند موج جدیدی از نیاز مصرف کنندگانی را که به دنبال محصولات آرایشی تازه و جدید هستند، برآورده سازند. یکی از راه‌های ورود به بازار رقابتی، تهیه محصولات باکیفیت است.

اگر شما یکی از کارآفرینان نوپایی هستید که می‌خواهید کسب‌وکار و شرکت لوازم آرایشی خود را راه‌اندازی کنید، مقاله زیر بخوانید تا نکاتی را در مورد نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار لوازم آرایشی بیان کنیم. 

آیا راه اندازی کسب و کار لوازم آرایشی ایده خوبی است؟

صنعت آرایشی و بهداشتی یک صنعت قوی و بسیار رقابتی است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده به رشد خود ادامه دهد. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که اندازه بازار آن از 6760 میلیون دلار در سال 2020 به میزان 463.5 میلیارد دلار در سال 2027 رشد کند. آسیا و اقیانوسیه بزرگ‌ترین بازار صنعت لوازم آرایشی هستند و 60 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

یکی از دلایل اصلی رشد این صنعت، کشورهای نوظهور است که در حال جهانی شدن هستند. به لطف یک کشور در حال رشد، این امر ورود شرکت‌های بین المللی به بازار را آسان تر می‌کند. علاوه بر این، مصرف کنندگان برای خرید نیازهای مراقبت از پوست و لوازم آرایشی خود به تجارت الکترونیک روی می‌آورند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را نیز به آن اضافه کنید که این نوع محصولات را تبلیغ می‌کنند و در نتیجه بر تصمیم خرید مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارند. حمل و نقل از یک کشور به کشور دیگر نیز آسانتر و سریعتر شده است. بسیاری از کسب و کارها به جای اینکه ماه‌ها برای دریافت محصول منتظر بمانند، با آژانس‌های حمل و نقل همکاری می‌کنند تا حمل و نقل کالا را آسان کنند.

از این گذشته، بسیاری از مصرف کنندگان پیش از آنکه به قیمت توجه کنند، تمایل دارند محصولات آرایشی با مواد تشکیل دهنده ارگانیگ و اثربخش را خریداری کنند. خرید محصولات ارگانیک و کرولتی فری یا بدون تست حیوانی در بین مصرف کنندگان رو به رشد بوده است و به همین دلیل شرکت‌ها و برندهای آرایشی در حال تغییر روش‌های آزمایشی خود برای تولید محصولات بدون تست حیوانی و پارابن هستند.

چگونه یک شرکت لوازم ارایشی بزنیم

3 دلیل شکست کسب و کارهای جدید تولید لوازم آرایشی

هنگام راه اندازی یک کسب و کار و شرکت تولید لوازم آرایشی خطرات و اشتباهات متعددی وجود دارد. دانستن هر یک از آنها به شما این امکان را می‌دهد از آنها دوری کنید. در اینجا سه ​​مورد از دلایل رایج شکست کسب و کارهای آرایشی و بهداشتی آورده شده است.

1. تمرکز بر ساخت محصول فقط

ساخت و معرفی یک محصول جدید مهم است. هر برندی می‌داند که راه‌اندازی محصولی بزرگ می‌تواند آگاهی و فروش برند را افزایش دهد. با این حال، اکثر کسب و کارها نمی‌توانند نیازهای بازار را ببینند. آنها بر تولید محصولات تمرکز می‌کنند بدون اینکه به نیازها و منافع مصرف کنندگان فکر کنند.

قبل از ایجاد یک محصول جدید، باید تحقیقات بازار انجام دهید. تحقیق در درک بازار هدف، نکته کلیدی است. هدف هر کسب‌وکاری رفع شکاف موجود در بازار است و شما نمی‌توانید بدون جمع‌آوری داده‌ها از مشتریان خود به این هدف برسید.

از طریق تحقیقات بازار، می‌توانید بررسی کنید که مشتریان شما چگونه شرکت شما را در مقایسه با رقبای خود درک می‌کنند. این موضوع می‌تواند نشان دهد که مشتریان شما تا چه حد از محصول شما راضی هستند و چه زمینه‌هایی را باید بهبود بخشید. از همه مهمتر، تحقیقات بازار می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا یک محصول جدید برای مصرف کنندگان جذاب خواهد بود یا خیر.

بسیاری از کسب و کارها اهمیت تحقیق را درک نمی کنند. از این رو، آنها پول زیادی را صرف تولید و بازاریابی محصول می‌کنند بدون اینکه سودی به دست آورند. برای جلوگیری از این اشتباه بازاریابی، باید تحقیقات بازار انجام دهید و همیشه به یاد داشته باشید که عدم تحقیقات و سنجش نیازهای بازار می‌تواند کسب و کار لوازم آرایشی و بهداشتی شما را شکست دهد.

2. محدود بودن توسط سازنده برچسب خصوصی

اگر قصد دارید یک تولید کننده برچسب خصوصی داشته باشید، یکی از چالش‌هایی که ممکن است با آن روبرو شوید، حداقل مقدار سفارش یا MOQ است. بسیاری از مشاغل آرایشی و بهداشتی مقادیر زیادی از اقلام خاص را خریداری می‌کنند، حتی اگر تقاضا کم باشد. این موضوع منجر به زیان‌های عمده‌ای می‌شود.

برای جلوگیری از این اشتباه رایج، باید با سازنده برچسب خصوصی صحبت کنید و MOQ آنها را بخواهید. MOQ آنها باید با تقاضای فعلی شما مطابقت داشته باشد. اگر اینطور نیست، پس سعی کنید مذاکره کنید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید آن‌ها را به جواب مثبت برسانید این است که به آن‌ها نشان دهید که شرکتی محترم هستید. به تولید کننده پرایوت لیبل نشان دهید که مشتری بلندمدتی هستید و آنها را متقاعد کنید که کسب و کار شما پتانسیل رشد در طول زمان را دارد. با سازنده رابطه خوبی ایجاد کنید تا بهترین معاملات و قیمت‌ها را دریافت کنید.

چگونه یک شرکت لوازم ارایشی بزنیم

3. نداشتن تجربه تجاری

راه اندازی یک کسب و کار لوازم آرایشی نیاز به برنامه ریزی دقیق، بازاریابی، توسعه و تجربه دارد. هر کارآفرین باید برای مدیریت یک تجارت رو به رشد لوازم آرایشی و حل چالش‌های غیرمنتظره در آن تجربه کافی را داشته باشد. اما با این حال، همه کارآفرینان تجربه‌ای در اداره یک تجارت لوازم آرایشی ندارند.

کسب و کارهای نوپا به دلیل کمبود تجربه در رشد فروشگاه خود شکست می‌خورند. برخی از آنها در درک فرآیند تولید و توزیع ناتوان هستند، در حالی که برخی دیگر در حل مشکلات مربوط به حمل و نقل و بازاریابی محصولات خود ناکام هستند. از این رو، فقدان تجربه در تصمیم گیرندگان کلیدی می‌تواند بر نتیجه کسب و کار تأثیر بگذارد.

4 نکته مفید که قبل از شروع یک تجارت لوازم آرایشی باید بدانید

هنگامی که توانستید اشتباهات رایج کسب و کارهای نوپا را درک کنید، زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیرید چگونه می‌توانید کسب و کار لوازم آرایشی خود را راه اندازی کنید. راه اندازی برند لوازم آرایشی ممکن است تجربه‌ای دلهره آور و در عین حال هیجان انگیز باشد. برای کمک به شما، در اینجا چهار نکته وجود دارد که می‌توانید هنگام راه‌اندازی یک شرکت لوازم آرایشی از آنها استفاده کنید.

1. دانش چگونگی بهره گیری کامل از تولیدکنندگان برچسب خصوصی

تولید کنندگان لیبل خصوصی به برندها اجازه می‌دهند محصولات را در بسته بندی دلخواه و با برچسب برند خود بفروشند. به جای ساخت محصول از اولین مرحله و تأسیس کارخانه که به زمان زیادی برای تحقیق و توسعه نیاز دارد، تولید کنندگان پرایوت لیبل به شما این امکان را می‌دهند محصولات با کیفیت بالا را بدون تأسیس کارخانه و درگیر شدن در فرایند تولید بفروشید. تولید کنندگان پرایوت لیبل تحقیقات و تمامی فرآیند تولید را برای شما انجام می‌دهند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصول را تحت برچسب و بسته بندی خود بفروشید. علاوه بر این، تولیدکنندگان پرایوت لیبل طیف وسیعی از محصولات را دارند که می‌توانید براساس نیازهای بازار انتخاب و سفارشی کنید. پس از پیدا کردن تولید کننده لوازم آرایشی پرایوت لیبل، کافیست با آنها تماس بگیرید و در مورد تقاضای خود با آنها صحبت کنید. برای انتخاب تولید کننده لوازم آرایشی حساسیت به خرج دهید و انتظارات را تعیین کنید و یک رابطه کاری خوب بسازید. زیرا موفقیت برند شما به تولید کننده پرایوت لیبل لوازم آرایشی بستگی دارد.

2. ویژگی‌های صنعت را درک کنید

صنعت زیبایی یک بازار بزرگ است که در آن در بخش‌های کوچکتری مانند مراقبت از پوست، لوازم آرایشی، مراقبت از مو و عطرها طبقه بندی می‌شود. درک هر یک به شما کمک می‌کند تا شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها را بهتر ببینید. از آنجایی که شما در حال راه اندازی یک تجارت لوازم آرایشی هستید، بهتر است اندازه بازار، سهم، رقابت و قوانین این صنعت را مطالعه کنید.

یکی از راه‌های انجام اینکار، تجزیه و تحلیل داده‌های انجام شده توسط محققان است. براساس تحقیقات انجام شده توسط Allied Market، محصولات مراقبت از پوست و آفتاب سهم عمده‌ای از بازار لوازم آرایشی در سال 2019 را به خود اختصاص دادند. همچنین زنان از نظر میزان مصرف در بازار سهم عمده‌ای داشته‌اند. به لطف افزایش آگاهی زنان از زیبایی و پوست، پیش‌بینی می‌شود که صنعت لوازم آرایشی در طول سال‌ها به رشد خود ادامه دهد. مطالعه برندهای رقیب نیز به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌ها و بازار هدف آنها را درک کنید. تحقیق در مورد رقبا به معنای کپی کردن سبک و پیام آنها نیست، بلکه به معنای استفاده از آن‌ها به عنوان الهام بخشی برای برندسازی شماست. فراموش نکنید که قوانین راه اندازی یک تجارت آرایشی و بهداشتی را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که کسب و کار خود را به درستی انجام می‌دهید.

3. برای تولید محصولات جذاب برنامه ریزی کنید

این یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز راه‌اندازی یک شرکت لوازم آرایشی، برنامه‌ریزی و توسعه محصولات است. با کسب اطلاعات در مورد بازار و رقبای خود، شروع به متمایز کردن محصولات خود با آنها کنید. بررسی کنید که آیا محصولاتی که ارائه می‌دهید مطابق با نیازها و خواسته‌های مصرف کنندگان شما هستند یا خیر. تعداد زیادی از مصرف کنندگان به دنبال محصولات بدون تست حیوانی با بسته بندی خوب و سازگار با محیط زیست هستند. اگرچه برخی از مصرف کنندگان هر نوع محصولی را با قیمت مناسب ترجیح می‌دهند.

در هر صورت به ادعاهایی که در وب سایت خود ارائه کرده‌اید عمل کنید. مصرف کنندگان تا زمانی که از کیفیت و مزایای محصول بهره‌مند هستند، برای خرید محصولات گران قیمت اقدام می‌کنند. برای دستیابی به محصولی باکیفیت و منحصر به فرد، با بررسی مواد اولیه شروع کنید. برای اطمینان از موفقیت، محصولات باید به دقت فرموله شوند. پس از آن می‌توانید به داستان و مفهوم برند خود بپردازید.

4. از مقادیر کوچک شروع کنید و از آنجا رشد کنید

برخی از کسب و کارهای نوپا فکر می‌کنند که برای ایجاد فروش بهتر باید شروع بزرگی داشته باشند. با این حال، شروع بزرگ می‌تواند چالش‌های زیادی داشته باشد. یکی از آنها این است که به دلیل فروش کم باید در انبار موجودی زیادی را نگهداری کنند.بنابراین توصیه می‌شود که در مقادیر کم تولید را شروع کنید و در ابتدا بازار را آزمایش کنید تا ریسک آن به حداقل برسانید.

چطور ثبت شرکت تولید لوزام آرایشی و بهداشتی را انجام دهیم؟

درادامه چگونه یک شرکت لوازم ارایشی بزنیم باید بگوییم شرکت آرایشی و بهداشتی همان طور که از نام آن پیداست دارای دو بخش است که شامل محصولات آرایشی یعنی انواع کرم‌های آرایشی، رژ لب، لوازم آرایش چشم و… است و بخش بهداشتی شامل انواع صابون، پاک کننده و … است. از ان جایی که امروزه افراد به زیبایی و آراستگی خود بیشتر از گذشته اهمیت می‌دهند؛ سرمایه گذاری در صنعت آرایشی و بهداشتی رشد زیادی پیدا کرده است. برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در صنعت آرایشی و بهداشتی و شروع فعالیت، وجود 2 نفر سهامدار الزامی است.

برای شروع فعالیت در این حیطه افراد باید مجوز‌های لازم را دریافت کنند و ثبت شرکت خود را انجام دهند. همچنین باید برای محصولات خود طبق مقررات معین، برندی را تعیین کنند تا مشتریان بتوانند محصولات را شناسایی کنند و خرید خود را انجام دهند.

مجوز شرکت آرایشی و بهداشتی در موارد خاص

قبل از ثبت شرکت آرایشی و بهداشتی لازم است مجوزهایی دریافت شود که عبارتند از:  مجوز بهداشت، پروانه مسئول فنی، پروانه تاسیس، بهره برداری، ساخت، مجوز صادرات، مجوز واردات و ترخیص. البته توصیه می‌شود حتما قبل از اقدام از مشاوران کارخانه ویو برای ثبت برند اطلاعات لازم را دریافت کنید. کارخانه ویدا ایلیا اوج کلیه خدمات مربوط به پروسه طراحی، تولید، اخذ مجوزها و همچنین خدماتی مانند مشاوره برای ثبت برند را انجام می‌دهد. بنابراین می‌توانید صفر تا صد تولید محصول را بدون نگرانی به vida ilya ouj بسپارید.

بر روی برچسب محصولات باید موارد زیر حتما درج شود:

  • مواد تشکیل دهنده محصول
  • نام محصول
  • سری ساخت
  • تاریخ تولید و انقضا
  • وزن خالص
  • شماره‌ی پروانه ساختی که از وزارت بهداشت دریافت نمودید
  • واژه‌ی ساخت ایران

*در ضمن تمای اطلاعات باید به زبان فارسی و با خوانایی روی محصول نوشته شوند. تنها در صورتی که کالای مربوطه وارداتی باشد نیازی به نوشتن به زبان فارسی نیست.

ثبت شرکت پخش ارایشی و بهداشتی

برای ثبت شرکت پخش محصولات آرایشی و بهداشتی فرآیند سخت و زمانبری در انتظار شما نیست و کاری به مراتب ساده‌تر از ثبت شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی است. ثبت این نوع شرکت به مجوز آنچنانی نیاز ندارد و برای ثبت شرکت پخش آرایشی و بهداشتی نیز می‌توانید روی کمک مشاوران و متخصصان کارخانه vio حساب کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص ارایشی و بهداشتی

برای ثبت شرکت سهامی خاص لوازم آرایشی و بهداشتی حداقل به سه نفر سرمایه‌گذار نیاز است. در شرکت  سهامی خاص تمامی سرمایه از طریق سهامداران تأمین می‌شود و میزان سرمایه‌ای که هر شخص گذاشته تبدیل به سهام می‌شود. بنابراین مسئولیت هر سهامدار به مبلغ سهام وی بستگی دارد. همچنین برای شرکت سهامی خاص باید دو بازرس انتخاب شود که نباید سهامدار شرکت باشند و یا نسبت فامیلی با هیئت مدیره داشته باشند. نام سهامی خاص نیز باید ابتدا و یا انتهای نام شرکت درج شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص آرایشی و بهداشتی عبارتند از:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • کپی اقرارنامه به همراه امضاء سهامداران
  • اخذ مجوز‌های مربوطه
  • تنظیم وکالتنامه در صورتی که امور توسط وکیل انجام می‌شود.

ثبت شرکت مسئولیت محدود ارایشی و بهداشتی

برای ثبت این نوع شرکت حداقل دو نفر سرمایه گذار لازم است که کل سرمایه را پرداخت کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مسئولیت محدود ارایشی و بهداشتی عبارتند از:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضاء فعال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • کپی اقرارنامه به اضافه امضاء سهامداران
  • دو نسخه فرم تقاضانامه به اضافه امضاء سهامداران
  • دو نسخه فرم اساسنامه به اضافه امضاء سهامداران
  • گرفتن مجوز‌های مربوطه

چگونه یک شرکت لوازم ارایشی بزنیم

مراحل ثبت شرکت ارایشی و بهداشتی

بعد از اینکه مدارک لازم را آماده کردید، باید 5 نام برای شرکتتان انتخاب کنید و به ترتیب اولویت برای اداره مربوطه ارسال کنید. کارشناسان نام‌های ذکر شده را بررسی می‌کنند و پس از تأیید صلاحیت یکی از نام‌ها، مدارک ارائه شده را بررسی می‌کنند. در صورتی که مدارک کامل باشد، متقاضی باید حق الزحمه را واریز کند و فیش واریزی را به اداره ارائه نماید. در انتها نیز در روزنامه‌ کثیر الانتشار، ثبت شرکت به چاپ می‌رسد تا افراد از آن مطلع شوند.

سخن آخر

تولید لوازم آرایشی و راه اندازی شرکت در این زمینه، به زمان، دانش و تجربه نیاز دارد. در این مقاله سعی کردیم به سوال چگونه یک شرکت لوازم ارایشی بزنیم پاسخ بدهیم و همه نکاتی که برای راه اندازی شرکت آرایشی مورد نیاز است و سبب موفقیت شما می‌شود را بیان کنیم. همکاری با یک شرکت تولید لوازم آرایشی پرایوت لیبل نیز به موفقیت کسب و کار شما کمک می‌کند. بنابراین اگر به دنبال تولید کننده پرایوت لیبل محصولات آرایشی هستید، vio cosmetics می‌تواند به شما کمک کند. شرکت vio محصولات با کیفیتی را با برند شما تولید می‌کند که همگی از ظروف آرایشی باکیفیت و زیبایی جهت بسته‌بندی استفاده شده است. همچنین کارکنان متعهد و با تجربه ما در شرکت ویو می‌توانند به شما در رفع نیازهای‌تان و تولید محصولات آرایشی مطابق با نیازهای روز جامعه کمک کنند. برای تماس با ما روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *