تولید رژلب

تولید رژلب
در تولید رژلب چه موادی به کار می رود؟
روغن، موم، رنگدانه، رنگ و عطر موادی هستند که برای تولید رژلب به کار می‌روند.
تولید رژ لب چند مرحله دارد؟
۵ مرحله تولید رژلب شامل مراحل ذوب کردن روغن، امولسیون شدن فاز موم و روغن، آسیاب کردن رنگدانه‌ها، افزودن عطر و سرد شدن رژلب می‌باشد.
موم در رژ لب چه خاصیتی ایجاد می کند؟
موم‌ها همچنین خاصیت نرم کنندگی و براقیت به لب‌ها می‌بخشند. در نهایت موم‌ها با توجه به خواص مفید مختلف، یک ماده آرایشی بسیار مفید هستند.
برای حجیم تر کردن لب از چه ماده ای در رژلب استفاده می کنند؟
ترکیبات دیگری مانند کپسایسین که در فلفل چیلی یافت می‌شود، گاهی اوقات به مخلوط رژ لب اضافه می‌شود، زیرا این ماده اثر تحریک‌کننده پوست دارد و می‌تواند باعث حجیم شدن لب‌ها در مقادیر کم شود
دلیل افزودن رایحه به رژ لب در پروسه تولید رژلب چیست؟
رایحه و مواد معطر به رژ لب در زمان تولید اضافه می‌شود تا بتوانند بوی مواد شیمیایی موجود در رژ لب را پنهان کنند.

درست است که رژلب‌ها جزء کالاهای اساسی نیستند و مانند مواد غذایی تولید رژلب ضروری نیست. اما معمولا بانوان نمی‌توانند در مقابل تمایل به خرید یک یا دو عدد رژ لب برای زیباتر به نظر رسیدن مقاومت کنند. رژ لب‌ها به سادگی در زندگی بانوان نقشی اساسی دارند. حتی برخی از کشورها روز ملی برای رژ لب در نظر گرفته‌اند و این روز را با حمایت از محصولات مرتبط به آرایش لب و رژ لب جشن می‌گیرند. (در سال‌های گذشته، روز جهانی رژ لب به‌صورت سالانه بدون هیچ اعلامیه‌ای برگزار می‌شد. از سال 2016، هدی کاتان، وبلاگ نویس زیبایی، کارآفرین و بازرگان بین المللی، با اعلامیه‌ای از سوی دفتر ثبت تقویم روز ملی، به عنوان بنیانگذار امروزی روز ملی رژ لب انتخاب شد. روز ملی رژ لب هر سال در 29 جولای در ایالات متحده برگزار می شود؛ در این روز رژ لب را به عنوان لوازم آرایشی که زیبایی و زنانگی را در دنیای آرایش به نمایش می‌گذارد، جشن می‌گیرند.)

بر اساس یک نظرسنجی، سالانه حدود 800 تا 900 میلیون رژ لب در جهان فروخته می‌شود که این آمار به این معنی است که روزانه تقریبا 2 میلیون رژ لب برای پاسخگویی به این تقاضا تولید می‌شود. البته، تولید رژ لب‌ها فقط به صورت انبوه برای برآورده کردن این نیاز انجام نمی‌شود. بلکه فرآیند تولید با اطمینان از کیفیت، ایمنی و رنگ‌های عالی انجام می‌شود. به همین دلیل تولید رژ لب و پاسخگو بودن به تقاضای زیاد در این صنعت آرایشی بسیار مهم بوده و می‌توان گفت مهم‌ترین بخش در صنعت آرایشی است. بنابراین اگر به دنبال تولید رژلب هستید بهتر است با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از فرآیند تولید رژلب بدست آورید.

مواد مهمی که در تولید رژ لب به کار می‌روند

در این بخش به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه خواص فیزیکی و شیمیایی مواد به کار رفته در رژ لب بر فرآیندهای تولید، به ویژه فرآیند ترکیب تأثیر می‌گذارند. رژ لب‌ها اساساً از روغن، موم و رنگدانه‌ها در غلظت‌های مختلف مانند موارد زیر تشکیل شده‌اند:

روغن: 50 تا 70 درصد

موم: 20 تا 30 درصد

پیگمنت، رنگ، عطر: 5 تا 15 درصد

تولید رژلب

روغن‌

روغن‌ها به رژلب درخشندگی فیزیکی می‌دهند و هنگام استفاده از رژ لب روی لب‌ها، به روان بودن آن کمک می‌کنند. روغن کرچک رایج‌ترین روغن به کار رفته در رژلب‌هاست، اگرچه روغن‌های مصنوعی نیز در تولید رژلب استفاده می‌شوند. اما روغن‌های طبیعی در طیف گسترده‌ای از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شوند و بر ویژگی‌های فیزیکی تولید رژلب مایع یا سایر رژلب‌ها تأثیر می‌گذارند.

موم

موم مسئول ایجاد یک ساختار محکم و ثابت در رژ لب است. ایجاد تعادل در ترکیب صحیح موم یک نکته مهم در فرمولاسیون رژ لب است. تعدادی از موم‌های طبیعی مختلف از جمله موم زنبور عسل در تولید رژ لب استفاده می‌شود. موم زنبور عسل یک ترکیب طبیعی است که توسط زنبورها ترشح می‌شود و به طور گسترده در محصولات پوستی از آن استفاده می‌شود. این ماده حاوی مواد طبیعی است که به حفظ رطوبت در پوست کمک می‌کند. موم همچنین برای لب های ترک خورده و خشک مفید است.

از موم‌های دیگری مانند موم کارنائوبا و موم کندلیلا نیز می‌توان برای تولید رژ لب استفاده کرد. نقطه ذوب موم یک ویژگی مهم است زیرا مانع از ذوب شدن بیش از حد رژ لب می‌شود. موم‌ها همچنین خاصیت نرم کنندگی و براقیت به لب‌ها می‌بخشند. در نهایت موم‌ها با توجه به خواص مفید مختلف، یک ماده آرایشی بسیار مفید هستند.

رنگدانه‌

رنگدانه‌ها و رنگ‌ها مسئول دادن رنگ زنده به رژ لب هستند. به عنوان مثال، قرمز کارمین رنگدانه‌ای است که از حشرات فلس گرفته می‌شود. ائوزین رنگی است که با گروه آمینه موجود در پروتئین‌های پوست واکنش نشان می‌دهد و رنگ قرمز را ایجاد می ‌کند. دی اکسید تیتانیوم را می‌توان برای رقیق کردن رنگ‌ها و ایجاد سایه‌های صورتی استفاده کرد.

رایحه

رایحه و مواد معطر به رژ لب در زمان تولید اضافه می‌شود تا بتوانند بوی مواد شیمیایی موجود در رژ لب را پنهان کنند.

سایر ترکیبات

ترکیبات دیگری مانند کپسایسین که در فلفل چیلی یافت می‌شود، گاهی اوقات به مخلوط رژ لب اضافه می‌شود، زیرا این ماده اثر تحریک‌کننده پوست دارد و می‌تواند باعث حجیم شدن لب‌ها در مقادیر کم شود و یا انواع براق کننده که به تولید رژلب شاین دار کمک می‌کنند.

فرآیند تولید رژلب

رژ لب‌ها معمولا در دسته‌های کوچک تولید می‌شوند. اختلاط مناسب با نوع میکسر از پیش تعیین شده مورد استفاده، سرعت میکسر، تعداد همزن‌ها و تعداد تیغه‌ها و نحوه اختلاط آن جنبه‌های مهمی هستند که در زمان تولید رژلب مخملی و انواع رژ لب به آنها توجه می‌شود.

هنگامی که تمام مواد اولیه به دست آمد، باید آنها را با هم پردازش و تولید کرد تا محصول نهایی تولید شود. با ترکیب روغن و موم با رنگدانه‌های عالی، تولید رژ لب انجام می‌شود.

فرآیند تولید رژ لب را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  1. روغن در ظرفی تا دمای 175 تا 185 درجه فارنهایت (80 تا 85 درجه سانتیگراد) گرم می‌شود. موم‌ها به طور جداگانه در محفظه اختلاط اصلی (که به عنوان “کتری” نامیده می‌شود) ذوب می‌شوند. ممکن است گهگاه مقداری از روغن به کتری اضافه شود تا فرآیند مخلوط کردن بهینه شود. 
  2. فاز مومی و فاز روغن امولسیون می‌شوند.
  3. رنگدانه با استفاده از آسیاب سه رول در روغن پراکنده می‌شود و تا زمانی که محصولی همگن حاصل شود مواد با هم مخلوط می‌شوند. آسیاب کردن در این مرحله ضروری نیست زیرا بیشتر رنگدانه‌ها از قبل پودر شده اند. اما لازم است مواد با عمل برشی به خوبی مخلوط شوند.
  4. قبل از افزودن عطرها اجازه می‌دهند مخلوط خشک شود. سپس در برخی موارد، مواد نگهدارنده نیز اضافه می‌شود. محصول نهایی قبل از ریختن در قالب‌های گلوله‌ای شکل در دمای پایین‌تری نگهداری می‌شود و برای جامد شدن سرد می‌شود.
  5. پس از سرد و سفت شدن، قالبها شکافته شده و گلوله‌های رژ لب جدا می‌شوند. گاهی اوقات نیز رژ لب‌ها را شعله ور می‌کنند تا یک روکش براق روی آنها ایجاد شود.

موم‌های مختلف نقطه ذوب متفاوتی دارند، اما به طور کلی، ذوب موم‌ها طول می‌کشد و زمان پردازش رژلب طولانی‌تر می‌شود. قطعات جامد ذوب نشده موم حتی ممکن است قبل از افزودن به کتری نیاز به شکستن داشته باشند.

تولید رژلب

از آنجایی که روغن و موم تفاوت زیادی در ویسکوزیته خود دارند و موم چسبناک‌ تر از روغن است، پراکندگی این دو بسیار دشوارتر از سایر محصولات است. این موضوع همچنین برای رنگدانه‌ها و سایر ترکیبات اضافه شده به مخلوط نیز صدق می‌کند. در نهایت محصول نهایی ممکن است به تجهیزات پس از پردازش مانند آسیاب نیاز داشته باشد تا یک قوام همگن به دست آید.

بعد از ۵ مرحله فوق نوبت به این می‌رسد که رژلب تولید شده در پوکه آرایشی جاگیر شود. پوکه آرایشی رزلب باید علاوه بر ظاهر جذاب و شیک باید از کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار باشد تا با متریال رژلب ترکیب نشود و به سلامت فرد مصرف کننده آسیبی وارد نکند. 

فرآیند تولید رژ لب در ایران

توزین روغن و موم‌ها قبل از گرم شدن در ظرف انجام می‌شود. میکس کردن زمانی شروع می‌شود که محصول تا حدی مایع شود. چرخش با سرعت بالا مکش قدرتمندی ایجاد می‌کند و ذرات موم و سایر مواد را به داخل می‌کشد.

یک موتور الکتریکی شفت را در داخل مخزن اختلاط به حرکت در می‌آورد. این شفت با یک پروانه همراه است که با سرعت بالا می‌چرخد ​​و موم‌ها، روغن‌ها و رنگدانه‌ها را با نیروی گریز از مرکز قوی در داخل آن می‌چرخاند. اجزاء با سرعت‌های متغیر در مخزن اختلاط وارد می‌شوند. میکسر دارای یک برش سیال بالا در داخل مخزن است تا مواد را امولسیون یا همگن کند.

ورود و خروج مواد از طریق سر کار باعث می‌شود که محتویات ظرف بارها از سر کار عبور کند. ترکیبی از گرما، اختلاط شدید و کاهش اندازه ذرات، فرآیند ذوب موم را تسریع می‌کند و آسیاب به سرعت رنگدانه را در محیط روغن و موم پخش می‌کند تا تولید رژلب جامد و محصول نهایی همگن انجام شود.

سخن آخر

اگر قصد تولید رژ لب را دارید و قبلا برندی را ثبت کرده‌اید، می‌توانید کلیه مراحل تولید محصول، طراحی، بسته بندی و دیگر مراحل را به متخصصان و مشاوران ما در شرکت ویدا ایلیا اوج بسپارید. همچنین اگر قصد ثبت برند را نیز دارید می‌توانید برای کلیه مراحل ثبت برند از متخصصین مجموعه ویدا ایلیا اوج می‌توانید مشاوره بگیرید. برای تماس با ما روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *