اهمیت تحقیقات بازار در صنعت زیبایی

صنعت زیبایی بسیار شبیه پیش بینی آب و هوا است، غیرقابل پیش بینی است. هیچ کس نمی‌داند که روند یا مد بعدی به کجا می‌انجامد و به دلیل تأثیر هنر و مد، یکی از سریع ترین صنایع است. امروزه، برندها و شرکت‌ها باید به شدت در بازاریابی دیجیتال و نوآوری محصول سرمایه‌گذاری کنند تا همچنان در بورس بمانند، زیرا تمایل مصرف‌کنندگان به زیبایی همچنان در حال تکامل است.

مصرف‌کنندگان در صنعت زیبایی تمایل دارند به سرعت به کار خود ادامه دهند و زمانی که یک برند از محبوبیت خارج شد، بازگشت دوباره آن برای یک برند دشوار است. موردی که این را ثابت می‌کند Revlon است، برند لوازم آرایشی آمریکایی که در دهه 80 زمانی که سوپرمدل‌هایی مانند سیندی کرافورد و کلودیا شیفر در مجلات و تبلیغات تلویزیونی با رژلب های قرمز روشن خود ظاهر شدند، بسیار محبوب بود. اخیراً شرکت زیبایی 90 ساله مشهور، پس از سال‌ها شکست در رقابت در رسانه‌های اجتماعی پرهیاهو و صنعت پر از افراد مشهور، ورشکست شد. این شرکت اعتراف کرد که یکی از دلایل اصلی شکست خود عدم طراحی و کیفیت محصول است. وقتی در عصر و زمان اطلاعاتی هستید که مصرف‌کنندگان هنگام خرید هوشیارتر از همیشه هستند، این جنبه‌ای از کسب‌وکار است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

تلفات برندهای مطرح مانند Revlon فقط نشان می‌دهد که صنعت زیبایی چقدر رقابتی شده است و نوآوری محصولات برای بقای یک بازار دقیق و پویا چقدر مهم است. یک بازار عالی برای نشان دادن این موضوع، منطقه بزرگ و متنوع آسیا و اقیانوسیه است. صنعت زیبایی در منطقه شکوفا شده است، به ویژه از زمان ظهور  K-  beauty و در سال 2020 تقریباً 43٪ از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. این صنعت به هدف قرار دادن زنان در منطقه محدود نمی‌شود، زیرا کشورهای شمال آسیا نیز بخش های ویژه ای مانند لوازم آرایشی مردانه یا «آرایش مردانه» و لوازم آرایشی طبیعی/ارگانیک را توسعه داده‌اند. همانطور که قبلاً ذکر شد، مصرف‌کنندگان این روزها هنگام خرید هوشیارتر هستند و این برای مصرف‌کنندگان آسیایی نیز صادق است زیرا تصمیمات خرید آنها بسیار آگاهانه  و مبتنی بر حفظ محیط زیست است.

یکی دیگر از عوامل شکل‌دهنده بازار، ورود نسل جوان معرف به نسل Z به نیروی کار است، زیرا قدرت خرج‌کردن آن‌ها بسیاری از بازارها را به یک مارپیچ سوق داده است و تغییرات اساسی از اخلاق کاری به کیفیت محصول ایجاد کرده است. در آسیا، این نسل‌ها به‌عنوان منحصربه‌فردتر و سخت‌تر نگهداری می‌شوند. با این حال، هنگامی که آنها را متقاعد کردید، آنها به خریدارهای ممتاز تبدیل می شوند و خریداران خودجوش هستند.

پس چگونه می توانید وارد بازاری شوید که فرهنگ مصرف کننده آن شکل گرفته است و با رقابت شدید و همیشه در حال تغییر صنعت زیبایی همراه شوید؟ شما می توانید با شناخت بازار خود از طریق تحقیقات بازار شروع کنید.

تحقیقات بازار برای برندها و شرکت ها برای رقابت در  فزاینده کسب و کار در صنعت زیبایی بسیار مهم است. در حالی که هیچ کمبودی در تقاضا وجود ندارد، چیزی که باید روی آن تمرکز کنید این است که چگونه در بازی بمانید و برای آن، به داده‌های ارزشمندی از همه حوزه‌های صنعت نیاز دارید. برای شناخت بازار هدف خود می توانید یک نظرسنجی برای تعامل مستقیم با مشتریان احتمالی و جمع آوری اطلاعات خود انجام دهید. این کار از طریق:

نظرسنجی های آنلاین

مصاحبه (حضوری/تلفنی)

تحقیق میدانی

تست کاربر

پانل های تحقیقات مصرف کننده

در یک بازاری مانند صنعت زیبایی، این می‌تواند به ردیابی ادراکات مهمی کمک کند که می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری و مؤثرتر کردن برند خود استفاده کنید. از داده‌های جمع‌آوری‌شده، می‌توانید به جای ایجاد ایده‌هایی که حتی ممکن است مورد توجه قرار نگیرند، محصولات خود را توسعه دهید و بازاریابی کنید که می‌توانند جذاب باشند. یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها از طریق نظرسنجی آنلاین است، که افراد بیشتری به صورت آنلاین در دسترس هستند و احتمالاً ترجیح می‌دهند یک نظرسنجی تحقیقاتی تلفن همراه انجام دهند. تغییرات شدید ناشی از تغییرات جهانی می‌تواند در هر صنعت پویا اتفاق بیفتد، به ویژه صنعت زیبایی، جایی که استانداردهای فرهنگی و تنظیمات اجتماعی باید در هنگام ورود به بازار در نظر گرفته شود. با درک ذهنیت مصرف کنندگان می‌توانید برای این تغییرات آماده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *