تولید لوازم آرایشی با برند خودمان

با توجه به آمارهای جهانی، امروزه ایران در زمینه مصرف لوازم آرایشی در رتبه‌های بالایی قرار دارد. از طرفی هم با توجه به تحریم‌های اعمالی و بالا رفتن نرخ دلار، متاقضیان بسیاری برای تولید لوازم آرایشی در ایران وجود دارند که همگی می‌خواهند برند خود را داشته باشند. اما به دلیل فضای رقابتی و متعدد بودن صاحبان برند محصولات آرایشی بهداشتی پروسه تولید لوازم آرایشی با برند خود امری است که باید آن را به دست متخصصین سپرد یا از مشاوران کار بلد کمک گرفت. به همین منظور در این مطلب برای افرادی که قصد ثبت برند لوازم آرایشی خودشان را دارند یا می‌خواهند تولید لوازم آرایشی با برند خود را به کارخانه‌های تولید کننده لوازم آرایشی سفارش دهند همه موارد مربوطه را بررسی می‌کنیم.

تولید لوازم آرایشی

براساس ماده‌ی۵ آیین نامه‌ای که در سال ۱۳۲۸ تصویب شده است تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی که با سطح بدن در تماس بوده و کاملا با سلامت انسان‌ها در ارتباط مستقیمی هستند. برای فعالیت در بازار نیاز به ثبت برند در حوزه انواع برندهای آرایشی و بهداشتی دارند. این لوازم آرایشی بهداشتی می‌توانند شامل کرم‌ پودر، عطر و ادکلن، پرایمر و غیره باشند.

بنابراین اگر یک شخص یا شرکت بخواهد لوازم آرایشی خود را داشته باشد باید در مرحله اول برند خود را ثبت کند. اما برند چیست؟ برند، نشان تجاری است که لوگو، نماد، نشانه و غیره را شامل می‌شود. تولید لوازم آرایشی با ثبت برند اعث تفکیک محصولات می‌شوند و شما به عنوان یک صاحب برند خود را به افراد معرفی می‌کنید. همچنین از سوء استفاده سایرین از محصول شما جلوگیری می‌شود.

نکاتی که باید برای انتخاب برند در زمینه تولید لوازم آرایشی بدانید.

  • تلفظ برند باید ساده و روان باشد.
  • بهتر است که تک کلمه‌ای باشد.
  • نام برند به گونه‌ای باشد که به راحتی بتوان آن را به خاطر سپرد.
  • مصرف کننده را جلب کند.
  • در بردارنده داستان منصر به فرد خود باشد.
  • پیام و هدف محصول را به خوبی به مخاطب برساند.

مزایای حاصل از تولید لوازم آرایشی با برند اختصاصی

زمانی که شما به عنوان یک فرد یا شرکت لوازم آرایشی را با برند اختصاصی خود ثبت می‌کنید از یک سری مزایا بهره‌مند می‌شوید که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر درخواست اخذ نمایندگی کنید با درخواست شما موافقت می‌شود.
  • برای کسب و کار یک دارائی ارزشمند به حساب می‌آید.
  • در خصوص اینکه اگر بخواهید وام دریافت کنید به دلیل اخذ برند دریافت وام آسان‌تر خواهد بود.
  • بین محصولاتی که برند شما تولید می‌کند و سایر رقبا تمایز ایجاد می‌شود.
  • برای فروش در صورت اخذ برند اختصاصی خود تبلیغات بیشتری را می‌توانید انجام دهید.
  • محصولات آرایشی بهداشتی که برند اختصاصی خود را دارند مشتریان بیشتری داشته و اعتماد بیشتری نیز به این محصولات می‌شود.
  • محصولات دارای برند به صورت اختصاصی‌تر و منحصر به فردتر در بین مشتریان شناخته می‌شوند.
  • فروش محصول بیشتر خواهد شد.
  • شرکت یا فرد مالک برند شهرت بیشتری پیدا خواهد کرد.

بعد از ثبت برند برای تولید لوازم آرایشی چکار کنیم؟

بعد از اینکه به طور شخصی یا شرکتی برند خود را ثبت کردید نوبت به تولید لوازم آرایشی بهداشتی‌ می‌رسد. برای این کار به دو صورت می‌توانید اقدام کنید:

  1. تولید کردن لوازم آرایشی توسط خودتان
  2. استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌های تولید کننده لوازم آرایشی

از آنجا که تولید لوازم آرایشی شامل مراحل مختلفی ازجمله اخذ انواع مجوزهای بهداشتی و استانداردهاست و برای راه‌اندازی خط تولید، قیمت بسیار بالایی نیاز دارد بهتر است که از گزینه دوم استفاده کنید. بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده لوازم آرایشی هستند که ظرفیت تولیدشان خالی است یا اینکه برای برندهای دیگر سفارش تولید می‌گیرند.

بنابراین به همین سادگی شما می‌توانید بعد از پروسه ثبت کردن نام و نشان تجاری خود کارخانه‌هایی را که می‌توانند محصولات آرایشی بهداشتی شما را تولید کنند پیدا کرده و با آن‌ها مذاکره کنید. البته توجه داشته باشید کارخانه‌ای را که برای تولید لوازم آرایشی انتخاب می‌کنید حتما باید از تجهیزات و دانش به روز دنیا استفاده کند. متریال‌های باکفیتی را در ساخت لوازم آرایشی و ظروف آرایشی برای بسته‌بندی به کار بگیرد.

گاهی ممکن است که شما خودتان فرمولاسیون را برای تولید برخی یا همه لوازم آرایشی داشته باشید در این صورت هم می‌توانید با تولید کننده‌های لوازم آرایشی هدف صحبت کنید که آیا امکان تولید و بسته‌بندی را با فرمولاسیون شما وجود دارد یا خیر.

و اما با ما همراه باشید تا از صفر تا صد تولید لوازم آرایشی با برند خود را در ویدا ایلیا اوج مروری کنیم.

صفر تا صد تولید لوازم آرایشی با برند شما در ویدا ایلیا اوج

کارخانه ویدا ایلیا اوج هم می‌تواند در زمینه ثبت برند به شما مشاوره بدهد در این صورت با خیال راحت می‌توانید برند انحصاری خود را ثبت کنید. همچنین مجموعه ویدا ایلیا اوج یک تولید کننده لوازم آرایشی است که به صورت پرایوت لیبل لوازم آرایشی شما را تولید می‌کند. یعنی که صفر تا صد تولید محصولات شما را از اخد مجوزها گرفته تا تولید و بسته‌بندی با برند شما تولید می‌کند. دو برند آرایشی و بهداشتی مطرح و با کفیت اوکاز (OCUZ) و ویو (VIO) در کارنامه موفقیت ویدا ایلیا اوج است. در صورت نیاز به مشاوره و مذاکره برای ثبت برند محصولات آرایشی خود یا تولید محصولات آرایشی و بهداشتی می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی تولید لوازم آرایشی بعد از مراحل ثبت برند صحبت کردیم. همچینین اشاره کردیم که تولید محصولات آرایشی بهداشتی با ثبت برند چه مزایای می‌تواند داشته باشد. این مزایا می‌تواند شناخته شدن برند شما،‌ فروش بیشتر محصولات و اخذ وام باشد. صفر تا صد تولید  آرایشی را بعد از ثبت برند نیز در این مطلب به طور کامل توضیح داده شد.

سوالات متداول

آیا برای تولید لوازم آرایشی بهداشتی ثبت برند الزامی است؟

بله. براساس ماده‌ی ۵ آیین نامه‌ای که در سال ۱۳۲۸ تصویب شده است تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی که با سطح بدن در تماس بوده و کاملا با سلامت انسان‌ها در ارتباط مستقیمی هستند. برای فعالیت در بازار نیاز به ثبت برند در در حوزه انواع برندهای آرایشی و بهداشتی دارند.

ثبت برند برای تولید لوازم آرایشی بهداشتی چیست؟

برند، نشان تجاری است که لوگو، نماد، نشانه و غیره را شامل می‌شود. ثبت کردن برند به این معناست که شما برای محصول آرایشی و بهداشتی خود یک نماد تجاری را ثبت می‌کنید که آن را از سایر محصولات آرایشی بهداشتی متمایز می‌کند.

ثبت برند چه مزایایی به همراه دارد؟

ازجمله مزایای ثبت برند متمایز کردن محصول، شهرت و‌ فروش بیشتر محصول آرایشی بهداشتی است.

کارخانه ویدا ایلیا اوج در زمینه ثبت برند مشاوره می‌دهد؟

بله. این مجموعه کاردان و متخصص در زمینه ثبت برند به صورت صفر تا صد آن را می‌تواند به شما مشاوره دهد.

برای تولید لوازم آرایشی بعد از ثبت برند چه باید کرد؟

یک شخص یا شرکت بعد از ثبت برند می‌تواند خود لوازم آرایشی تولید کند یا به کارخانه‌های تولید کننده لوازم آرایشی سفارش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *